Mastodon PRAVIDLA HODNOCENÍ ALB - www.thehauntedmind.com
autor Sirien

Pokud chceme hodnotit cizí tvorbu, je férové také zveřejnit, na jakých podkladech staví tato kritika. Autor má právo na to, aby se poučil o nedostatcích nebo naopak o velkém úspěchu vlastní usilovné a dlouhodobé práce. Hodnocení se snažíme udělovat objektivně, přesto berme kolektivně na vědomí a v toleranci nesporný vliv individuálního cítění a vkusu, který hodnocení doprovází. Jsme odlišní lidé s odlišnými potřebami. Stejně, jako by měl být férový sport, hudební konkurence a hudební recenzenti by měli všem měřit stejně, bez protekce a vlastních ambicí. Nemusíte s recenzentem souhlasit ve všech bodech kritiky. Protože stránka dovoluje komentáře a názory veřejnosti, chovejme se k sobě slušně, bez vylité žluči a osobní zaujatosti. Naši recenzenti mají za sebou léta zkušeností, hudebního vzdělání a profesního růstu. Stejně jako oni dodržují naše hodnotící a etická pravidla, Vy – čtenáři a diskutéři, prosím dodržujte základy slušného společenského chování na internetu. Pokud taková pravidla porušíte, může Vám být komentář odebrán nebo účet zablokován.

PRAVIDLA HODNOCENÍ ALB

1.
Album by mělo mít svého genia loci, své charisma. Pokud je album jen řadovým výplodem pro dodržení smlouvy s nahrávací společností a zajištění příjmu, poznáme to a zamrzí nás to.
2.
Dílo odpovídá profesionálnímu výkonu. To znamená, že umělci jej nahráli při maximální snaze, úměrně svým schopnostem a dovednostem. A toho si vážíme.
3.
Nahrávka v kontextu ostatní tvorby umělce/kapely ukazuje další silný pilíř tvorby – snahu přinášet něco nového. Tento bod je o kreativitě. Jsme hladoví po nových a zajímavých nápadech.
4.
Album by mělo být silné, podmanivé a přitahovat posluchače k dalšímu poslechu. Mluvíme o síle kulervoucích kytar a vokálů, silných refrénech ke zpěvu, silné atmosféře nebo pocitech, které v nás vyvolává. Takže se nemusíte bát, že by ambientní tvorba byla z kola ven. Chceme zkrátka atraktivní hudební materiál, který se dá poslouchat stále dokola.
5.
Nová tvorba posouvá hranice autora. Zpěv a hra nástrojů je lepší nebo konstantní, autor zraje a jeho tvorba také. Rozdíl oproti bodu 1 je v tom, že album sice může mít charisma, ale autor z nějakého důvodu udělal pár technických, skladatelských nebo jiných přešlapů a v nás zůstal po poslechu dojem, že nebýt toho a toho, bylo by to daleko lepší. A pro ty kroky vedle to prostě není top.
6.
Poslech graduje, album nemá jeden hlavní hit a zbytek je omáčka, ale nabízí více silných momentů a písní / skladeb. A o tom to je. Když by chtěl autor vydat singl, fajn – ať jej vydá, ale album je o hudebním transu a času, který uletí velmi rychle, když se dobře bavíme.
7.
Autorský přínos – tvorba, která svým způsobem je inovátorská a i ve svém žánru je tažným koněm, ke kterému ostatní nahlížejí „do stáje“. Takto vzniká kultovní tvorba.
8.
Album se nenechává zahanbit ani co do vizuálního ztvárnění. Tento bod je o obalové grafice, designu, videoklipech, bookletech a vizuálním balastu, které s sebou nese.
Vnímáme album jako celý koncept a hltáme ho od textů písní, přes cover, potisky triček, zpracování videí, zkrátka používáme všechny smysly pro to, abychom docenili a ohodnotili práci umělců.
9.
Nová tvorba nese také nějakou důležitou myšlenku, téma k zamyšlení. Ano, tento bod je o textech a v případě čistě instrumentálních alb o neverbální komunikaci s posluchačem.
Tento bod budou mít těžší získat zástupci žánru grindcore, ale i ti se s ním dokáží poprat.
10.
Zvuk hudebního počinu boří redakce a vzbuzuje takový údiv, že si prostě zaslouží bod navíc.
I komerční a populární tvorba je svým způsobem druh údivu. Pokud na to má kvality a redakce skutečně boří, pak si zaslouží tento bod navíc.
Je možné udělit také polovinu bodu místo celého bodu, pokud tomu obsah odpovídá.

Pokud chceme hodnotit cizí tvorbu, je férové také zveřejnit, na jakých podkladech staví tato kritika. Autor má právo na to, aby se poučil o nedostatcích nebo naopak o velkém úspěchu vlastní usilovné a dlouhodobé práce. Hodnocení se snažíme udělovat objektivně, přesto berme kolektivně na vědomí a v toleranci nesporný vliv individuálního cítění a vkusu, který hodnocení doprovází. Jsme odlišní lidé s odlišnými potřebami. Stejně, jako by měl být férový sport, hudební konkurence a hudební recenzenti by měli všem měřit stejně, bez protekce a vlastních ambicí. Nemusíte s recenzentem souhlasit ve všech bodech kritiky. Protože stránka dovoluje komentáře a názory veřejnosti, chovejme se k sobě slušně, bez vylité žluči a osobní zaujatosti. Naši recenzenti mají za sebou léta zkušeností, hudebního vzdělání a profesního růstu. Stejně jako oni dodržují naše hodnotící a etická pravidla, Vy – čtenáři a diskutéři, prosím dodržujte základy slušného společenského chování na internetu. Pokud taková pravidla porušíte, může Vám být komentář odebrán nebo účet zablokován.

PRAVIDLA HODNOCENÍ ALB

1.
Album by mělo mít svého genia loci, své charisma. Pokud je album jen řadovým výplodem pro dodržení smlouvy s nahrávací společností a zajištění příjmu, poznáme to a zamrzí nás to.
2.
Dílo odpovídá profesionálnímu výkonu. To znamená, že umělci jej nahráli při maximální snaze, úměrně svým schopnostem a dovednostem. A toho si vážíme.
3.
Nahrávka v kontextu ostatní tvorby umělce/kapely ukazuje další silný pilíř tvorby – snahu přinášet něco nového. Tento bod je o kreativitě. Jsme hladoví po nových a zajímavých nápadech.
4.
Album by mělo být silné, podmanivé a přitahovat posluchače k dalšímu poslechu. Mluvíme o síle kulervoucích kytar a vokálů, silných refrénech ke zpěvu, silné atmosféře nebo pocitech, které v nás vyvolává. Takže se nemusíte bát, že by ambientní tvorba byla z kola ven. Chceme zkrátka atraktivní hudební materiál, který se dá poslouchat stále dokola.
5.
Nová tvorba posouvá hranice autora. Zpěv a hra nástrojů je lepší nebo konstantní, autor zraje a jeho tvorba také. Rozdíl oproti bodu 1 je v tom, že album sice může mít charisma, ale autor z nějakého důvodu udělal pár technických, skladatelských nebo jiných přešlapů a v nás zůstal po poslechu dojem, že nebýt toho a toho, bylo by to daleko lepší. A pro ty kroky vedle to prostě není top.
6.
Poslech graduje, album nemá jeden hlavní hit a zbytek je omáčka, ale nabízí více silných momentů a písní / skladeb. A o tom to je. Když by chtěl autor vydat singl, fajn – ať jej vydá, ale album je o hudebním transu a času, který uletí velmi rychle, když se dobře bavíme.
7.
Autorský přínos – tvorba, která svým způsobem je inovátorská a i ve svém žánru je tažným koněm, ke kterému ostatní nahlížejí „do stáje“. Takto vzniká kultovní tvorba.
8.
Album se nenechává zahanbit ani co do vizuálního ztvárnění. Tento bod je o obalové grafice, designu, videoklipech, bookletech a vizuálním balastu, které s sebou nese.
Vnímáme album jako celý koncept a hltáme ho od textů písní, přes cover, potisky triček, zpracování videí, zkrátka používáme všechny smysly pro to, abychom docenili a ohodnotili práci umělců.
9.
Nová tvorba nese také nějakou důležitou myšlenku, téma k zamyšlení. Ano, tento bod je o textech a v případě čistě instrumentálních alb o neverbální komunikaci s posluchačem.
Tento bod budou mít těžší získat zástupci žánru grindcore, ale i ti se s ním dokáží poprat.
10.
Zvuk hudebního počinu boří redakce a vzbuzuje takový údiv, že si prostě zaslouží bod navíc.
I komerční a populární tvorba je svým způsobem druh údivu. Pokud na to má kvality a redakce skutečně boří, pak si zaslouží tento bod navíc.
Je možné udělit také polovinu bodu místo celého bodu, pokud tomu obsah odpovídá.